Filozofia szkoły

Skąd pomysł na GLF?

Inicjatywa stworzenia szkoły średniej dedykowanej branży filmowej zrodziła się z rozmów władz szkoły z przedstawicielami instytucji naukowych, twórców oraz firm związanych z filmem. Dostrzeżono dużą potrzebę kształcenia młodych twórców filmowych nie tylko na poziomie szkół wyższych, ale również średniego szczebla, mających umiejętności i kwalifikacje niezbędne do wykonywania czynności na planie filmowym od tych technicznych tj. graffer, asystent kamery po kreatywne tj. montażysta, charakteryzator, operator, reżyser. Łódź, Gdynia i Katowice od wielu lat związane są i kojarzone z filmem. To w tych miastach rozwija się przemysł filmowy, działają wyższe szkoły filmowe, odbywają się festiwale oraz po prostu czuć klimat filmu. Dlatego łącząc doświadczenie Łukasza Stelmacha w prowadzeniu placówek edukacyjnych oraz wiedzę i umiejętności praktyczne wykładowców uczelni filmowych i doświadczenie zawodowe przedsiębiorców z branży filmowej, powstało Gdyńskie Liceum Filmowe.

Dla kogo GLF?

Jeśli myślisz twórczo, wyłamujesz się z przyjętych schematów, chcesz tworzyć nowe rozwiązania w dziedzinie filmu, animacji lub kreować wizerunek sceniczny i jeszcze na tym dobrze zarabiać, to oferta Naszej szkoły na kierunkach kreatywnych jest właśnie dla Ciebie!

Dlaczego warto wybrać GLF w GDYNI?

Indywidualne podejście do ucznia: nauka w małych klasach (do 24 osób), realizacja dopasowanej do ucznia ścieżki edukacyjno-zawodowej

Nauka w nowoczesnym stylu i nastawiona na umiejętności: aktywne metody nauczania, więcej godzin języka angielskiego, możliwość uzyskania certyfikatów tj. CISCO, British Council, brak podręczników na większości przedmiotów, brak dzwonków i tradycyjnych ocen

Rozwój pasji pod okiem specjalistów: autorski program nauczania, zajęcia prowadzone przez praktyków z branży filmowej oraz współpraca z Gdyńską Szkołą Filmową

Doświadczenie i najlepszy sprzęt: warsztaty filmowe i praktyki na planach filmowych, nauka w nowoczesnych pracowniach z profesjonalnym sprzętem, współpraca z instytucjami z branży

Przyjazna atmosfera i realny wpływ na rozwój: uczniowie traktowani po partnersku, mogą liczyć na pełne wsparcie nauczycieli w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa

Filozofia i model nauczania GLF

Świat się zmienia. Nie stoi w miejscu. To co kiedyś było oczywiste, dziś staje się chaotyczne i obce dla współczesnej młodzieży. Głębokie przemiany zachodzące przez ostatnie lata w otaczającej nas rzeczywistości, nie pozostają bez wpływu na młodych ludzi. Dorośli porządkując swoje myśli i próbując zrozumieć młodych, nadają ich poszczególnym grupom wiekowym nazwy: Digital natives, pokolenie X, Y lub Z. Nie pomaga to jednak młodzieży w odnalezieniu się w otaczającej ich rzeczywistości i codzienności, która staje się coraz większym wyzwaniem. Staje się- ale nie musi. Tutaj kluczową rolę odgrywa szkoła. Szkoła, która nie stoi w miejscu, tylko zmienia się wraz ze swoimi uczniami i reaguje na ich potrzeby oraz problemy. Szkoła, która nie jest formą spędzania czasu, ani etapem „zaliczenie” którego daje przepustkę do dorosłego życia.

Myślą przewodnią założyciela Naszych szkół, Łukasza Stelmacha, było stworzenie takiego miejsca-szkoły, która oprócz kształcenia wykwalifikowanej kadry dla branży filmowej, będzie domem dla każdego z uczniów, dającym poczucie bezpieczeństwa, akceptacji, tolerancji i otwartości na innych i ich poglądy. Miejscem przywracającym radość z nauki.  Miejscem, gdzie słowo uczeń stoi na równi ze słowem nauczyciel i na odwrót, a każda tworząca je osoba szanuje innego budowniczego szkoły.

Odzwierciedleniem wszystkich wskazanych wyżej myśli jest realizowany autorski program kształcenia i rozwoju osobistego uczniów, którego nazwa wskazuje jednocześnie jego myśl przewodnią – „Sukces rodzi sukces”.

Program opiera się na 4 filarach:

1. Rozwój osobisty uczniów

2. Doskonalenie umiejętności życiowych

3. Uczenie, jak się uczyć, aby się nauczyć

4. Kształcenie zawodowe uczniów dla branży filmowej

Efektem finalnym realizacji programu w trakcie nauki w szkole ma być wykształtowanie „pożądanego” absolwenta, który jest:

  • silny poprzez mocną wiarę we własne możliwości i wartość samego siebie,
  • tolerancyjny, akceptujący i wyrozumiały w stosunku do innych,
  • otwarty na stawiane przez życie nowe wyzwania i potrafiący sobie z nimi radzić,
  • stawiającym pytania, odróżniającym fakty od opinii oraz mającym własne zdanie wypracowane na faktach, wiedzy i doświadczeniu,
  • wysoko wykwalifikowany w obszarze swoich zainteresowań i predyspozycji zawodowych.

Dołącz do GLF w Gdyni i ucz się w miejscu, które stawia na Twój rozwój!