Realizacja filmowa

Czas trwania nauki – 4 lata.

Kształcenie odbywa się w systemie dziennym.

Przedmioty rozszerzone: język polski, język angielski, historia sztuki.

Języki obce: język angielski, język hiszpański lub język niemiecki.

Czym są przemysły kreatywne?

To branża oparta na kreatywnych, innowacyjnych i wynikających z talentu działaniach twórców szeroko pojętej sztuki, mediów i designu. W dobie Internetu, powszechności smartfonów, tabletów i innych nośników multimedialny, każdy kto ma otwartą na nowe pomysły głowę, lubi poszukiwać i chce kreować otaczającą Nas rzeczywistość może stać się częścią świata kreatywnych przemysłów. Dzieje się tak, gdyż zawodowcy z tego sektora zajmują się zarówno produkcją czy rozpowszechnianiem na skalę masową (filmy, gry video, wzornictwo przemysłowe, reklama, audycje telewizyjne), jak również prowadzą działalności o charakterze artystyczno-widowiskowym (pokazy mody, sesje zdjęciowe, wydarzenia artystyczne).

Branże i zawody w przemysłach kreatywnych

Do sektora kreatywnego zaliczamy: film, fotografia, gry wideo, grafika komputerowa, grafika użytkowa, reklama, design, fotografia, telewizja i radio, architektura, muzyka, sztuki performatywne, projektowanie i pokazy mody, kreacje wizerunku.

Czym jest realizacja filmowa?

Specjalność jest ściśle związana z fazą tworzenia filmu na planie filmowym. Skupia się na reżyserii oraz sztuce operatorskiej. Poznasz obsługę sprzętu do realizacji wizji i fonii (kamery, krany, steadicamy, mikrofony) wykorzystywanego do realizacji różnych form filmowych (reportaż, dokument, fabuła, teledysk, film reklamowy). Nauczysz się tworzyć koncepcje filmowe od scenariusza i storyboardu przez zagadnienia związane z reżyserią oraz sztuką operatorską. Oprócz przygotowania do wykonywania zawodu, szkoła przygotowuje do egzaminów wstępnych na uczelnie wyższe filmowe.

Wybrane nauczane zagadnienia:

podstawy realizacji TV i sztuki operatorskiej

wstęp do reżyserii

teoria percepcji

historia filmu

Kształcenie praktyczne zawodu

Zajęcia odbywają się w pracowni zawodowej informatycznej wyposażonej w stanowiska komputerowe z wykorzystaniem specjalistycznych programów komputerowych, graficznych oraz pracowni filmu, poprzez warsztaty prowadzone przez przedstawicieli firm z branży informatycznej, filmowej oraz cykliczne zajęcia praktyczne prowadzone u pracodawców. Ponadto duża część zajęć odbywać się będzie na planach filmowych, wytwórniach filmu oraz współpracujących uczelniach filmowych. W drugim i trzecim roku nauki uczniowie odbywają praktyki zawodowe w wymiarze po 140h każde.

Stypendia i dodatkowe zajęcia zawodowe

Już od drugiego roku nauki w naszej szkole osiągając najlepsze wyniki w nauce, masz szansę otrzymania od dyrektora szkoły stypendium edukacyjne. Uzyskując najlepsze wyniki w nauce, masz szansę na stypendium w każdym roku nauki, aż do ukończenia szkoły. Ponadto organizowane będą wyjazdy w ramach projektów EFS.

Perspektywy zatrudnienia

Asystent kamery

Graffer

Szwenkier

Data wrangler

Grip

Asystent realizatora dźwięku